Isnin, 29 Disember 2008

undi dapat pahala

Budak Sabah lama cuti panjang balik kampung jalan jalan cari makan. Tu yang lama nyepi. Top top bila balik keja kawan kawan sibuk ngan ayat baru yang berbunyi..."klu mau dapat pahala, kita pigi buang undi". Tekejut beruk budak Sabah sebab camana pulak orang buang undi boleh dapat pahala. Rupa-rupanya ada pula berita tersikar dekat surat kabar yang mendakwa konon Datuk Nik Aziz yang kata begitu. Kalau kita undi Pas pada 17 Januari di Kuala Terengganu akan mendapat pahala dari Allah. Betul ka Nik Aziz cakap macam itu atau cuma gimik orang politik. Bagi Budak Sabah tak berani nak komen pasal dosa dan pahala kerana Budak Sabah pun kurang arif dalam bab bab sebegitu. rasanya Nik Aziz lagi arif.

Bagai Budak Sabah la kita ni jangan pula kaitkan benda benda yang kita kurang arif dengan politik. Bagi pengundi yang bakal membuang undi di Kuala Terengganu, pasti mereka lebih arif kerajaan mana yang patut di pilih. tepuk dada tanya selera.... Tapi bila Budak Sabah tengok Pusat Tamadun Islam masa perasmian hari tu dalam TV, aduh betapa bertuahnya orang orang di Terengganu.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

setuju sangat dengan Budak Sabah sebab kalau nak pilih kerajaan harus pilih kerajaan yang bawa kemakmuran dan kesejahteraan kepada rakyatnya

Zureen berkata...

kalau dilihat dengan perkembangan dan pembangunan negeri TErengganu ni, memang la tak patut nak sokong PAS or any Barisan alternatif yang lain. dulu, saya ke sini sekitar tahun 2000 memang lain berbanding sekarang, jalan raya pun berlopak-lopak, tanah merah pun masih ada lagi. bangunan tinggi jangan nak kata lah, memang takde. sekarang ni, dah maju. ada tamadun islam, pulau duyong, monsoon cup, highway pantai timur, airport naik taraf antarabangsa dan mcm2 lagi. memang berbaloi kalau undi BN.

pokerv99 berkata...



Keep up the good work!
Thanks for sharing.
cerita dewasa / cerita 17 tahun / cerita panas
cerita sex / cerita abg / cerita bokep / gambar bokep
abg hot / gambar hot / cerita horny / cerita hot